Partnerzy serwisu:
Biznes

PR chcą jeździć na Ukrainę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
15-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PR chcą jeździć na Ukrainę
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Przewozy Regionalne chcą rozszerzyć swoją ofertę połączeń międzynarodowych. Spółka przygotowała propozycję uruchomienia dodatkowych kursów na Ukrainę i czeka na odpowiedź tamtejszego zarządu kolejowego. Być może dodatkowe pociągi pojadą także m.in. do Obwodu Kaliningradzkiego, na Litwę i do Czech. 

Trwający od kilku lat regres siatki osobowych połączeń przygranicznych i międzynarodowych może przerwać przygotowywany przez Przewozy Regionalne plan znacznego rozszerzenia oferty w tym segmencie. Przewoźnik chce uruchomić dodatkowe pociągi na obsługiwanych dziś trasach, wydłużyć bieg niektórych kursów oraz przywrócić ruch na tych przejściach granicznych, które w ogóle nie są obsługiwane.

Na Ukrainę po czteroletniej przerwie

Samorządowy przewoźnik zamierza wznowić komunikację z Ukrainą, dokąd pociągi PR nie docierają od 2010 roku. – W kwietniu zaproponowaliśmy Kolei Ukraińskiej wspólne uruchomienie od grudnia dwóch par pociągów: z Warszawy do Kowla oraz z Krakowa do granicznych Mościsk – wylicza Michał Stilger z biura prasowego PR. Oba pociągi kursowałyby do miejscowości, do których dociera tor 1435 mm, nie byłoby więc konieczności wykonywania skomplikowanej operacji zmiany rozstawu.

– W związku z tym chcemy obsługiwać te połączenia w całości naszym taborem – mówi Michał Stilger i dodaje, że na stacjach przygranicznych polskie składy mogłyby być skomunikowane z kursami jadącymi w głąb Ukrainy, na przykład w Mościskach z pociągiem do Lwowa. – Na razie jednak wciąż czekamy na odpowiedź strony ukraińskiej – zaznacza.

Reaktywują zamknięte przejścia?

Jeżeli uda się zrealizować ambitne plany spółki dotyczące przyszłorocznego rozkładu jazdy, oferta połączeń międzynarodowych poprawi się także w przypadku innych krajów wschodnich. – Analizujemy możliwość wydłużenia trasy części kursów jadących na Białoruś tak, by do Grodna czy Brześcia łatwiej było dojechać z Warszawy – mówi Michał Stilger.

Przewoźnik chciałby też wznowić ruch pociągów na granicach z Litwą i z Rosją, które w ostatnim czasie przestały być obsługiwane przez pociągi dalekobieżne. Przez przejście Trakiszki – Maćkowo miałby kursować skład z Białegostoku do Szostakowa, gdzie można by się przesiąść do litewskiego pociągu w kierunku Kowna. Do Kaliningradu przez Braniewo dojeżdżałyby natomiast dwie pary kursów z Trójmiasta. 

Być może po rocznej przerwie ruch transgraniczny wróci także na polsko-czeskie przejście Chałupki – Bogumin. PR rozważa uruchomienie tam połączeń z Wrocławia, w tym późnowieczornego składu przyjeżdżającego do węzłowego Bogumina przed północą, co gwarantowałoby dobre skomunikowanie z nocnymi pociągami pospiesznymi do Pragi czy Bratysławy. Przez Zebrzydowice miałby natomiast kursować nowy pociąg Kraków – Ostrawa.

Finansowanie wciąż niepewne

Czy Przewozom Regionalnym uda się uruchomić zaplanowane połączenia? – Nie mamy jeszcze gwarancji finansowania całości proponowanej oferty – zaznacza Michał Stilger. Jeśli jednak przewoźnik otrzyma ministerialną lub – częściowo – samorządową dotację do nowych kursów, będzie to oznaczać znaczący wzrost jakościowy oferty kolejowych połączeń międzynarodowych. To istotne zwłaszcza w kontekście stosunkowo niewielkiej roli transportu szynowego w obsłudze podróży zagranicznych i – szerzej – skromnej oferty całej komunikacji zbiorowej w tym zakresie.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5